Remote Assistance w Intune + TeamViewer

Post znajduje się w kategorii Intune

5 grudnia 2018

I o to właśnie wisienka na torcie jeżeli chodzi o Remote Assistance w połączeniu Intune + TeamViewer. 

Mogliście przeczytać już kilka wpisów, jeszcze jeden jest w przygotowaniu – chodzi o deploy aplikacji TeamViewer na Windows 10, ale to „soon”, więc przejdźmy do ostatniego – w sumie najważniejszego wpisu. 

W jaki sposób udzielać pomocy zdalnej używając Intune?

Dla przykładu dodam, że będę korzystał z aplikacji TeamViewer na komputerze, który dodany jest do Azure AD. Na tym urządzeniu nie przeprowadzałem żadnej konfiguracji, jest po prostu zainstalowany program TeamViewer w najzwyklejszym setupie, czyli next, next, next…. Możemy do tego wykorzystać również moduł Host, który opisałem wam w poprzednim wpisie. 

Przechodzimy do portalu Device Management, następnie do Devices > All Devices > nasze urządzenie, do którego chcemy się podłączyć

Jeżeli już wybierzemy poprawne urządzenie, przechodzimy do More, klikamy na New Remote Assistance Session, po chwili na dole pojawia nam się informacja: Start Remote Assistance, która pozwoli nam na otworzenie okienka w TeamViewer w oczekiwaniu na partnera

A jak to wygląda u naszego partnera ? Musi otworzyć Company Portal, w której wyskoczy mu powiadomienie:

I jeżeli chodzi o TeamViewer, to by w sumie było już wszystko. Postaram się dla was jeszcze opisać deployment aplikacji na Win10, ale na to potrzebuję trochę więcej czasu, więc… Stay tunned! 

I w razie gdyby były jakieś pytania, zapraszam do komentarzy. Z miłą chęcią pomogę. 


Poczytaj także o:

Administrative Templates w Intune!

5 grudnia 2018 // Intune, Office 365

Administrative Templates w Intune - czyli jeszcze więcej opcji konfiguracyjnych!

czytaj więcej

Dostosowywanie modułów w TeamViewer + tworzenie zasad

5 grudnia 2018 // Krótko

Tworzymy zmodyfikowany moduł "Host" dla naszych urządzeń wraz z zbiorem zasad.

czytaj więcej


A może komentarz?