Automatyczne usuwanie nieaktywnych urządzeń z Intune

Post znajduje się w kategorii Intune

29 listopada 2018

Testując Intune wdrażam kilka urządzeń tygodniowo do mojego Tenanta. Po jakimś czasie robi się tam całkiem duży burdel jeżeli chodzi o urządzenia. Większość jest nazwanych domyślnie, czyli Desktop-XXXXX, co powoduje zamieszanie. Telefony, tablety.. Urządzenia, które są już sformatowane dwukrotnie od długiego czasu. 

Denerwuje mnie to, że muszę scrollować takową listę, aby dotrzeć do tych urządzeń, które potrzebuję. 

Oczywiście, że mogę użyć wyszukiwania, ale czasem też należy posprzątać.

Logujemy się do https://devicemanagement.portal.azure.com (jest to bezpośredni link do zarządzania Intune) i wybieramy Devices, a następnie: Device cleanup rules

W nowo wybranej zakładce musimy zaznaczyć, że chcemy włączyć czyszczenie nieaktywnych urządzeń oraz wybrać zakres czasowy. Ja dla przykładu usunę urządzenia, które są nieaktywne 90 dni. 

Po kliknięciu na View affected devices zobaczymy listę urządzeń, które zostaną usunięte:

Szybki klik na Save, potwierdzamy usuniecie urządzeń i praca w naszym Intune będzie wygodniejsza.

Od teraz każde urządzenie, które ma status inactive, stale lub unresponsive będzie automatycznie usuwane po 90 dniach.

Have fun! 


Poczytaj także o:

Konfiguracja Intune w celu współpracy z TeamViewer

29 listopada 2018 // Intune

Konfigurujemy Intune do współpracy z TeamViewer

czytaj więcej

vol 2 | Azure AD, O365, zła kolejność... I frytki do tego!

29 listopada 2018 // Azure, Office 365

Przenosimy subskrypcję z jednego tenanta do drugiego

czytaj więcej


A może komentarz?