Post znajduje się w kategorii Azure, Office 365
27 listopada 2018
Jakiś czas temu popełniłem wpis w którym udało mi się naprawić swój błąd jeżeli chodzi o zakładanie subskrypcji Azure..
Całość możecie przeczytać pod tym linkiem: https://dzejzibloguje.pl/2017/07/05/azure-ad-o365-zla-kolejnosc-i-frytki-do-tego/
TL;DR: W tamtym wpisie opisałem łączenie subskrypcji Azure i O365 ponieważ nie miały one dostępu do jednego wspólnego do katalogu, tylko każda usługa miała inny. Jak to naprawić?
No i znów mam taką samą sytuację. Dwa oddzielne katalogi i trzeba je połączyć. Niestety, sposób podany w pierwszym poście już jest nieaktualny, ponieważ stary portal nie istnieje.
Jak zwykle z pomocą przyszła grupa Microsoft Azure User Group Poland , a krótką dyskusję możecie przeczytać pod tym linkiem.
Założenia są takie:
Więc w jaki sposób rozwiązałem mój problem
Przeszedłem do ustawień subskrypcji na koncie gdzie jest ona jest aktywna i dodałem nowego użytkownika jako Ownera tak jak na screenie:
Następnie przyjąłem zaproszenie do katalogu:
Teraz nastąpi ważna rzecz, mianowicie zalogowanie się do portalu Azure kontem azureadmin@blabla.onmicrosoft.com oraz wybranie z górnego rogu nowo przydzielonej subskrypcji:
Jeżeli przełączymy się na nowy katalog, przechodzimy do opcji Cost Management + Billing z lewego menu > Other Subscriptions > wybieramy tą, którą została nam przydzielona z poprzedniego konta.
Klikamy Change Directory
Change…..
I mamy komunikat potwierdzający przeniesienie subskrypcji do nowego, już właściwego tenanta.
Dzięki wykonaniu tej instrukcji możemy rozpocząć właściwą pracę.
27 listopada 2018 // Intune
Włączamy automatyczne usuwanie urządzeń nieaktywnych dłużej niż 90 dni.
27 listopada 2018 // Intune
Wdrażamy aplikację TeamViewer QuickSupport jako "required" dla urządzeń z Androidem
Poczytaj także o: