PSR.exe – dowód błędu!

Post znajduje się w kategorii Z życia HelpDeskowca

16 lipca 2017

W każdej wersji Windowsa jest takie bardzo, ale to bardzo przydatne narzędzie, które ratuje życie pracownikom pierwszej linii wsparcia, które nazywamy Problem Steps Recorder.

Może pokrótce podam jedno, ale jakże bardzo ważne zastosowanie tego narzędzia, mianowicie….

Dzwoni do was użytkownik, mówiąc, że ma problem z jednym z programów. Też macie ten program, ale ten błąd się nie pojawia w momencie gdy robicie dokładnie to samo co użytkownik na swoim komputerze. Czyli.. Ten błąd występuje tylko u niego.

W jaki sposób więc zdiagnozować ten problem?

Tutaj na pomoc przychodzi nam narzędzie: psr.exe. Prosimy użytkownika, aby je odpalił na swoim komputerze, kliknął „Start Record” i zaczął wykonywa po kolei czynności, które powodują błąd.

W momencie gdy uruchomi nagrywanie, każde jego kliknięcie zostanie zapisane i odpowiednio opisane w pliku wynikowym. Tych kroków domyślnie może wykona tylko 25, dlatego też jeżeli jest potrzeba więcej – trzeba zmienić odpowiednią liczbę w opcjach.

W momencie zakończenia nagrywania, takowy użytkownik wybiera z menu Save, zapisuje jako plik zip i przesyła do odpowiedniego pracownika.

Po otworzeniu raportu pracownik ma screeny jak wyglądał ekran podczas nagrywania jak i szczegółowy raport co zostało kliknięte.

 

Musicie przyzna, że narzędzie bardzo przydatne osobie, która pracuje w helpdesku, prawda? 😉

 

 


Poczytaj także o:

Surface 4 Pro – sprzęt do codziennej pracy?

16 lipca 2017 // Recenzje

Surface 4 Pro - sprzęt do pracy za 6 tysięcy. Jak się sprawdzi i czy naprawdę potrzebujemy tak drogich urządzeń?

czytaj więcej

Remote Desktop Connection Manager - przyjemna praca na RDP

16 lipca 2017 // Krótko, Poradniki, Windows Server

Czy praca na pulpitach zdalnych może być przyjemna? Jak obsłużyć kilka sesji na raz i nie zwariować?

czytaj więcej


A może komentarz?